Welkom op mijn netvlies.

Translate

maandag 8 november 2010

Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap.


van een vriend op netlog

Op de laatste dagen vóór Kerstmis, haastte ik me nog naar de
stad om cadeau's te kopen waar ik nog niet in geslaagd was om
eerder te kopen.
Terwijl ik aan het kijken was op speelgoedafdeling, merkte
ik een kleine jongen op van ongeveer 5 jaar. Hij hield een pop
tegen zijn borst gedrukt en streelde het haar van de pop en keek zo
droevig.
Ik was benieuwd voor wie deze pop bedoeld was.

Dan draaide de kleine jongen zich om en vroeg aan de oude
vrouw naast hem:
'Oma, weet u zeker dat ik niet genoeg geld heb?'
De oude dame antwoordde: 'Ik weet dat je niet genoeg geld
hebt om deze pop te kopen, mijn beste kind.'

Dan vroeg zij hem om hier 5 minuten te blijven terwijl zij
gauw even rond ging kijken.
De kleine jongen hield de pop nog in zijn hand. Tot slot
liep ik naar hem toe en ik vroeg hem aan wie hij de pop wilde
geven. Het is de pop die mijn zus zo graag wilde hebben voor
Kerstmis. Zij was zo zeker dat de Kerstman hem zou geven.'

Ik antwoordde hem dat de Kerstman hem misschien wel zou
brengen.
Maar hij antwoordde droevig: 'de Kerstman kan hem niet aan
haar geven waar zij nu is. Ik moet de pop aan mijn moeder geven
zodat zij hem aan haar kan geven wanneer zij daarheen gaat.' Zijn
ogen waren zo droevig terwijl hij dit zei. 'Mijn zus is naar God
gegaan en papa zegt dat mama Ook spoedig naar God zal gaan. dus ik
dacht dan kan zij de pop aan mijn zus geven. '
Dan toonde hij me een zeer aardige foto van hem waar hij aan
het lachen was.
Hij zei: 'ik wil ook dat ze deze foto meeneemt zodat ze mij
niet vergeet.'

Ontdaan van dit verhaal keek ik snel in mijn portemonnee en
gaf de jongen wat geld. Gaf hem wat extra geld omdat hij eigenlijk
ook nog een witte roos bij haar wilde leggen.

Toen ik thuis kwam herinnerde ik een lokaal krantenartikel 2
dagen geleden, wat melding maakte over Een dronken chauffeur in een
vrachtwagen die een auto raakte waar een jonge vrouw en een klein
meisje in zaten. Het kleine meisje stierf gelijk, en de moeder werd
in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht en was in coma.
Was dit de familie van de kleine jongen?

Twee dagen na deze ontmoeting met de kleine jongen, las ik
in de krant dat de jonge dame was overleden. Ik kon het niet laten
en ging een bos witte rozen kopen en ging naar het mortuarium waar
het lichaam van de jonge vrouw was opgebaard.
Zij lag daar, in haar doodskist, hield een mooie witte roos
vast. Ook lag er een foto van de kleine jongen en de pop op haar
borst.

De liefde die deze kleine jongen voor zijn moeder had en
voor zijn zus is toch heel duidelijk. In een fractie van een
seconde, had een dronken chauffeur dit alles van hem afgenomen.

Nu heb je 2 keuzes:

1) Verzend dit bericht naar iedereen die je kent.

2) Of delete het en doe alsof zoiets je nooit raakt

Als je dit bericht verzendt, help je misschien mee om
dronken chauffeurs er van te weerhouden toch te gaan rijden.

Ik vind dit inderdaad iets om bij stil te staan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten