Welkom op mijn netvlies.

Translate

zondag 19 oktober 2014

Verhaal van vader en zoon.

Een vader stuurde zijn zoon naar de universiteit.
Toen de jongen afgestudeerd was kwam hij naar huis
en zijn vader vroeg hem wat hij geleerd had.
"Oh, ik heb van alles over het leven geleerd: over de bergen en het water,
over de aarde en over economie."
"Mooi", zei de vader " en kom nu eens mee naar buiten".
Eenmaal buiten vroeg de vader: "en .... wat zie je ?"
"Ik zie bergen en water", zei de jongen.
"Kijk nog eens goed" zei de vader, "wat zie je nog meer?"
"Nou, ik zie ook bomen". "En wat nog meer?" "Ik zie vruchten in de bomen" zei de jongen.
"Pluk eens een vrucht, maak hem open en wat zie je nu?" vroeg de vader."Ik zie pitten".
"Pak er een pit uit en maak ook deze open" zei de vader.En de jongen maakte de pit open.
"Wat zie je nu?" vroeg de vader aan zijn zoon."NIETS", zei de jongen.
Waarop zijn vader zei:"Uit dit NIETS groeit wel zo'n grote boom.
Ga nu maar eens uitvissen wat dit NIETS is."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten