Welkom op mijn netvlies.

Translate

zondag 10 november 2013

ANGST ...


(schrijver onbekend

Ik was bang om alleen te zijn, totdat ik leerde mijzelf leuk te vinden. 
Ik was bang voor succes, totdat ik mij realiseerde dat ik het moest proberen om gelukkig met mijzelf te kunnen worden. 
Ik was bang voor de meningen van anderen, totdat ik leerde dat anderen altijd meningen over mij zullen hebben. 
Ik was bang voor afwijzing, totdat ik leerde om vertrouwen in mijzelf te hebben. 
Ik was bang voor pijn, totdat ik door kreeg dat het nodig is voor mijn groei. 
Ik was bang voor de waarheid, totdat ik het lelijke van de leugen inzag. 
Ik was bang voor het leven, totdat ik de schoonheid ervan ontdekte. 
Ik was bang voor de dood, totdat ik mij realiseerde dat het geen eind is maar een begin. 
Ik was bang voor mijn bestemming, totdat ik door kreeg dat ik zelf de regie ervan in handen heb. 
Ik was bang voor haat, totdat ik zag dat het niets anders was dan onwetendheid. 
Ik was bang voor de liefde, totdat ik mijn hart raakte waardoor de duisternis verdampte in zonnige dagen. 
Ik was bang voor bespotting, totdat ik leerde ook om mijzelf te lachen. 
Ik was bang om ouder te worden, totdat ik door kreeg dat ik daarmee elke dag ook wijzer werd. 
Ik was bang voor de toekomst, totdat ik door kreeg dat het leven altijd maar door gaat en nooit stopt. 
Ik was bang voor het verleden, totdat ik doorkreeg dat het mij helemaal geen pijn kan doen. 
Ik was bang voor de duisternis, totdat ik het mooie ontdekte in de sterren. 
Ik was bang voor het licht, totdat ik ontdekte dat de waarheid mij kracht kon geven. 
Ik was bang voor veranderingen, totdat ik zag dat zelfs een vlinder een metamorfose moest ondergaan voordat het vrij was en kon vliegen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten