Welkom op mijn netvlies.

Translate

woensdag 27 oktober 2010

Schrijfseltjes.


Luister...
Luister naar het tikken van de regen op je raam
Kijk naar de sterren in de nacht
kijk naar alles om je heen
Bekijk alle mooie dingen die er in het leven zijn.

Ooit zal het de laatste keer zijn
de laatste woorden die je uit zal spreken
Zorg dat je alles positief zal doen
En alles wat jou droom is zal laten uitkomen.

Zorg dat wat je hart wil zal gebeuren
Je toekomst die altijd heel mooi zal zijn
Je hebt een doel, een doel om te halen
Een doel waar je voor gaat
En als je dat halen wil,
zal dat zijn wat je gaat halen.

 


Een vriend!!!
Een vriend deelt mee
in vreugde en verdriet...
Helpt stilzwijgen, en roddelt niet!
Begrip en waarderen,
hoef je niet te leren!
Wat het leven ook bied...
Een "echte" vriend verlies je niet!!!!!

Verander niet!!!
Wees jezelf zoals je bent
ook al wordt je ziel gekrengd...
Verander niet,
er komt iemand die je binnenste ziet.
Die zal vechten voor jou
omdat je bent wie je bent!!!

Spiegelbeeld!!!
Vriendschap is
een spiegelbeeld
waarin je jezelf ontdekt...

A friend is...
A friend is someone who makes you smile
and makes you forget the bad times for awhile...
A friend is someone to who you can say
i love you in a very special way...

When it hurts...
When it hurts to look back,
and you're scared to look ahead,
you can look beside you and your best friend will be there...

Vriendschap kun je niet kopen...
Vriendschap kun je niet kopen
maar zorg dat je het verdient.
Als iemand hulp komt zoeken
toon je dan als een ware vriend...

Tussen vriendschap...
Tussen vriendschap en een roosje
is een heel groot onderscheid...
Rozen bloeien slechts een poosje...
Maar vriendschap duurt
een eeuwigheid...

Als...
Als bloemen dromen waren
die eeuwig zouden duren...
Dan plukte ik de aller mooiste
om naar jou te sturen...

Wat is vriendschap???
Vriendschap is zo heel bijzonder.
Vriendschap daar versta ik onder...
Samen praten, samen luisteren...
Samen lachen, samen fluisteren...
Elkaar steunen bij verdriet...
Met een bos "vergeet-mij-niet".
Opgaan in elkaars geluk...
Dat is een vriendschap uit één stuk!!!

Schoonheid...
Schoonheid zit vanbuiten,
liefde binnenin.
Zonder schoonheid kan je leven...
Zonder liefde heeft het geen zin...

Talenten...
Als je geen spar kunt zijn op de top van de rots,
wees dan een struik in het dal.
Maar wees dan het beste struikje langs de kant van de beek.
Kun je geen boom zijn,
wees dan een struik.
Kun je geen snelweg zijn,
wees dan een pad.
Kun je de zon niet zijn,
wees dan een ster.
Groot of klein, dik of dun,
mooi of lelijk, arm of rijk.
Munt uit... In wat je ook bent.
Het bos zou stil zijn als alleen de mooiste vogels fluiten...

Ver van elkaar...
We zijn ver van elkaar...
Ik weet niet waar je bent...
Maar ik voel je daar, waar je ook bent...
Hoe ik elke dag...
Elk moment aan je denk...

Krachten...
Ik wens je veel kracht toe...
Om wolken weg te blazen...
Zodat de zon je kan verwarmen...

Geluk...
Geluk is niet het cijfer 7...
Geluk is ook geen klavertje 4...
Geluk is liefde geven aan een mens of dier...
Blijft de liefde even leven?
Gaat de vriendschap niet gauw stuk?
Dan is dat wat je noemt "geluk"

Moed...
Nooit de moet opgeven...
Ook al is het leven nog zo zwaar...
De kracht om verder te leven
zeker met en voor elkaar!
Het leven is niet zonder zorgen...
Het leven is niet zonder pijn...
Maar denk dan aan de dag van morgen...
Dat die dag heel mooi kan zijn...

Als je je rot voelt...
Als je je rot voelt...
Zielig, alleen of gekrenkt...
Kijk dan in de spiegel
en zeg tegen jezelf:
"Je bent meer dan wat je denkt!"

Gisteren en morgen...
Kijk niet terug op de
teleurstelling van gisteren...
Maar leef naar dromen van morgen...

Ik kan het niet... 
Zeg niet te gauw:" Ik kan het niet."
"Ik wil" is een fermer taal
"Ik wil" overwint op het laatst
haast elke hinderpaal...

Het leven...
Het leven is niet zonder zorgen...
Het leven is niet zonder pijn...
Maar denk aan de dag van morgen...
Dat die dag heel mooi kan zijn...

Ieder moment...
Leer ieder moment van geluk bewust te leven...
Heb het nooit te druk om liefde te krijgen of te geven...

Warmte...
Als de zon die nooit meer onder gaat...
Zo voel ik jouw warmte, die door mij gaat...

Leven...
Leven zonder liefde
is leven met verdriet...
Leven zonder vrede
dat ken ik niet...
Leven zonder vriendschap
daar gaat een mens aan dood...
Deze 3 dingen hebben alle mensen nodig...
Zelfs in hun nood...

Vriendschap...
In vriendschap geeft liefde geen ruimte voor haat...


Van alle bloemen in het leven is vriendschap de geurigste...


Ik wou dat ik een traan was...
Om geboren te worden in je ogen...
Te leven op je wangen...
En te sterven op je lippen...


Time may pass...
And we may part...
But true friends...
Stay close at heart...


Een vriend is iemand
die het lied van je hart kent
en het opnieuw kan zingen
als jij het vergeten bent...

Doel...
Zij die hun doel opgeven...
Weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren...


Als het niet kan zoals het moet...
Dan moet het maar zoals het kan...


Ook kale mensen vliegen elkaar soms door de haren...


Geld...
Geld is een vreemd goedje:
Wanneer je het bewaart heb je er niets aan...
en
Wanneer je het uitgeeft ben je het kwijt...


Vriendschap...
Vriendschap is een wonderlijk woord...
Misschien wel het mooiste op aarde...
Vriendschap is een machtig iets...
Een gift van onschatbare waarde...


Clowntje...
Er woont een clowntje in mijn hart...
Het is heel klein, maar heel apart...
Het kan dansen en zingen,
Lachen en zingen...
Heb je verdriet en moet je wenen???
Dan mag je het altijd lenen...


Twee oogjes van liefde,
een hartje van goud,
een zuiver geweten...
Zorg dat je het behoud...


Ieder muisje heeft een staartje...
Iedere vogel zingt zijn lied...
Ieder geitje draagt een baardje...
En een koetje juist weer niet...?
Nu ik dit versje pen,
Neem mij dan zoals ik ben...


Vriendschap zijn net als sterren...
Je kan ze niet altijd zien...
Maar ze zijn er wel...


Door vriendschap wordt vreugde verdubbeld
en vriendschap gedeeld...


Vriendschap is de enige roos zonder doornen...


Geluk hangt meer af van...
Hoe je het leven beziet, dan wat er gebeurd...


Wijk af...
Spring...
Dans door...


Voel de vrijheid om van alles mooi te maken...


Toekomst met heel veel visie graag...


Last van lente kriebels???
Gewoon terug kriebelen...


Maak van je leven een feest...
Dan geniet je het meest...
Van de dingen van alledag...
Ook al heb je tegenslag...


In het leven gaan de dingen niet altijd zoals je wilt...
Maar de dingen gebeuren zoals ze moeten gebeuren
en alles heeft zo zijn doel...
Want alles wat hier gebeurt is,
omdat we alert moeten zijn en positief...
Des te eerder gaat alles weer beter
en heb je misschien nog wat bijgeleerd...


Maak je gezond en sterk...
En aanvaard het werk...
Laat zien dat je een rots in de branding bent...
Dan kun je bergen verzetten, ook al zijn ze nog zo hoog!!!
En doe je werk met je hart en gevoel...
Dan komt aan het eind een regenboog...


Liefde = leren = loslaten
leren = liefde = loslaten
loslaten = leren = liefde
Het leven is als een kringloop...


Op geluk moet je niet wachten...
Je moet het tegemoet gaan...


Geluk vermenigvuldigt zichzelf
als je het met andere deelt...




Telkens als men denkt
't gaat niet meer...
Schijnt er een lichtstraal
keer op keer...
Die de kracht en de moed geven
om verder te leven.
Life is magical!!!
♥ 

 
Wie kent deze nog?

Dit is nog een oud gedicht, dat ik ooit op school leerde bij personenzorg. Voor kindertjes bezig te houden bij het babysitten enzo....

Naar bed, naar bed, zei Duimelot.

Eerst nog wat eten, zei Likkepot.

Waar kan ik dat gaan halen? zei Lange Jaap.

In grootmoeders kastje, zei Ringeling.

Dan zal ik het verklappen, zei 't Kleine ding.




Als je huilt omdat de zon is verdwenen,
beletten je tranen je de sterren aan de hemel te zien...


Geluk is het enige wat zich verdubbelt
als men het deelt.


Je naam staat in de wolken, de wind waait het weg..
Je naam staat op het strand, de zee spoelt het weg..
Je naam staat in mijn hart, en dat gaat nooit meer weg..


Di℮p van binn℮n zit all℮℮n li℮fd℮ en r℮sp℮ct..
Dus ni℮t oord℮l℮n als j℮ h℮t nog niet h℮bt ontd℮kt..


 Loop niet voor me, want ik kan niet volgen..
Loop niet achter me, want ik kan niet leiden..
Maar geef me je hand, en we zullen samen gaan..


Je geest is net als een parachute, Hij functioneert het beste wanneer hij open is...


Kijk nooit naar mooie gezichten die zullen spoedig vergaan, maar kijk naar mooie harten die zullen voor eeuwig bestaan....


 Schenk me niet alleen je lach,
maar ook je tranen..
Schenk me niet alleen je lach,
maar ook je pijn,
zodat ik je goed kan begrijpen
en een goede vriendin kan zijn...


wees niet een pessimist, wees niet een optimist, maar wees een realist.


A dream is just a dream. A goal is a dream with a plan and a deadline.


Wees als je kunt voor anderen, een blijde zonneschijn. Dan zal ook jouw leven, niet zonder stralen zijn. 

♥...Groetjes van Happy_dancing _queen...♥
Bisous...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten