Welkom op mijn netvlies.

Translate

zondag 14 juni 2015

Wijs verhaaltje...♥

Plotseling kwam een kennis opgewonden naar haar toe en zei:
' ik moet je iets vertellen over je vriend die...'

'Ho eens even', onderbrak ze haar, 'heb je datgene wat je mij wil zeggen
gezeefd door de drie zeven?'

'Wat voor drie zeven?' vroeg de kennis verbaasd.
'Laten we het proberen' stelde ze voor.

'De EERSTE zeef is de WAARHEID.
Heb je onderzocht of alles wat je zeggen wilt waar is?'
'Nee, ik hoorde het vertellen en...'



'Ah juist! Dan is het toch zeker wel door de TWEEDE zeef gegaan?
De zeef van het GOEDE.
Is het iets goeds wat je over mijn vriend wilt vertellen?
Aarzelend antwoordde de kennis: 'Nee, dat niet, integendeel...'

'Hm, hm, zei de vrouw, 'laat ons dan de DERDE zeef gebruiken.
Is het NOODZAKELIJK om mij te vertellen wat je zo opwindt?'
'Nee, niet direct noodzakelijk'.

'Welnu', zei de vrouw glimlachend, 'als dat wat je vertellen wilt,
niet waar is, niet goed is en niet noodzakelijk is,
vergeet het dan en belast mij er niet mee.' 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten