Welkom op mijn netvlies.

Translate

woensdag 10 december 2014

Alles is eigenlijk gratis! ♥

T'is een illusie dat we denken  dat we moeten betalen... We denken dat het niet gratis is en normaal is om te betalen. Maar alles is eigenlijk gratis. Het is een illusie in ons denken.

Bij het begin van de schepping was alles onbetaald en gratis. Natuur is gratis. Alles is gratis. Zo is het normaal. Maar de mens heeft de natuurlijke gratis-heid verpest door geld en macht.

Enkel de mens heeft geld ontworpen. De mens is de schuld dat er arme mensen zijn. Die eindeloze betalingen, die onverdeeldheid... Racisme... Arm - rijk. Statussen. Ik ben meer dan gij of ik ben de man. Zitten te zwieren met hun bezittingen voor te zeggen kijk wat ik heb, dat heb jij niet he... Hier heb ik voor gewerkt, dus dat brood dat krijg je niet van mij, ga zelf werken. 

Aaaaaw, dit is zo mis. Er is genoeg op deze wereld, daar heeft de schepping voor gezorgd. Maar de hebzucht van de mensheid is te groot. Zij zijn geobsedeerd door geld. Misschien zijn mensen verslaafd aan geld. Zijn we geld ziek?

Geld bestond nog niet bij de schepping. Dus in principe houden we ons allemaal voor de gek en is alles dus van iedereen en ook gratis. Elk stukje grond en elke zee, elk stukje natuur is van ons samen.
 

We leven onder 1 dak en dat is de wereld, wij leven in de zelfde lucht en aarde, wij wonen hier samen, dus moeten we ook maar samen werken. Want we zijn allemaal één! ♥

Delen is belangrijk, ook al zijn vele het vergeten omdat ze zelf in over luxe zitten en het niet meer begrijpen.

Gelukkig is liefde en geluk nog steeds gratis. Misschien omdat het ook onzichtbaar is en vooral gevoeld word met het hart. Tegen die wet van de natuur kunnen ze niks beginnen, dat is te krachtig. 

♥ Warme groet © happy_dancing_queen ♥


Geen opmerkingen:

Een reactie posten