Welkom op mijn netvlies.

Translate

maandag 29 september 2014

5 krachtige manieren om met negatieve energie om te gaan.


Heb je wel eens gemerkt dat als je met iemand spreekt, je je moe en uitgeput begint te voelen?
Of is het je wel eens opgevallen dat je in een menigte zowel fysiek, als mentaal opgebrand raakt?
Als dit herkenbaar voor je is, dan is de kans aanwezig dat je de negatieve energie van iemand anders oppikt.

Net zoals lachen aanstekelijk werkt, werkt het oppikken van de negatieve energie volgens hetzelfde principe. Vooral als je snel gestrest raakt of snel geneigd bent om ziek te worden.
Het goede nieuws is dat er veel manieren zijn waardoor je de positieve energie een boost kunt geven om jezelf te beschermen tegen de beïnvloeding van de negatieve energie van andere mensen.
Hieronder staan 5 krachtige manieren die je direct kunt gebruiken!

1. Ga na hoe gevoelig je bent
Erg gevoelige mensen kunnen zich snel moe en uitgeput voelen als ze in contact zijn met de ander. Ze voelen de pijn en stress van de ander en betrekken dit op zichzelf. Ze hebben tijd alleen nodig om weer op te laden. Als je hiervan bewust bent kun je al vroegtijdig voorkomen dat je helemaal ‘leegloopt’. Verder kun je ook leren herkennen welke energie van jezelf is en welke van de ander is. Als je merkt dat als je in gesprek gaat met de ander en je je moeilijk kunt concentreren en/of de neiging hebt om te gapen ben je waarschijnlijk erg gevoelig. Daarnaast kan het ook voorkomen dat je in een menigte snel vermoeid raakt. In dat geval pik je onbewust de energie op van de mensen om je heen.

2. Identificeer de oorzaak en onderneem actie
Ten eerste, kijk of het negatieve gevoel uit jezelf zou kunnen komen (door een herinnering, negatieve overtuiging of een situatie waar je last van hebt). Als dit zo is, probeer dit dan op te ruimen, te verhelpen of te veranderen. Zoek desnoods professionele hulp. Wees je bewust dat JIJ verantwoordelijk bent voor je eigen energie en dat dus ook uitstraalt naar je omgeving.
Als je er niet achter kunt komen wat de oorzaak is en je het ‘zomaar ineens’ kunt voelen dan is de kans groot dat het van iemand anders komt. Het kan je onder andere ook een gevoel geven alsof je ‘andermans kleren’ aanhebt. Onderneem actie door afstand te nemen van diegene die je niet goed doet voelen. Als het iemand is die je niet kent, bijvoorbeeld in de bioscoop, twijfel niet, ga ergens anders zitten. Als het iemand is die je wel kent ga dan zover mogelijk bij diegene vandaan zitten.

3. Focus op je ademhaling
Als je de negatieve vibe voelt probeer dan een plek te vinden waar je een paar minuten voor jezelf hebt. Sluit je ogen en concentreer je op de ademhaling.
Visualiseer dat je liefde en positieve energie inademt (hoe dit eruit ziet mag je zelf fantaseren icon smile 5 krachtige manieren om met negatieve energie om te gaan tip: visualiseer kleuren) en de angst, spanning en stress uitademt. Als je dit een paar minuten doet zul je je niet alleen beter, maar ook opgeladen voelen. Daarnaast kun je ook fantaseren alsof je jezelf in een ‘opgeblazen ballon’ verplaatst. Op deze manier bouw je een soort van schild om je heen. Dat beschermt je van de ‘negatieve’ invloeden van buitenaf.

4. Omring jezelf met positieve mensen
Als je tijd spendeert met mensen die je stimuleren en het goede zien in elke situatie, zullen zij je helpen meer positieve energie op te bouwen. Elke keer als jij je begeeft in een omgeving van liefde en dankbaarheid zal dit je helpen een schild te vormen tegen de negatieve energie welke je kan beschadigen of beïnvloeden. Het is logisch dat je niet altijd in een omgeving bent waar alleen maar positieve mensen zijn. In zulke situatie kun je altijd de bovengenoemde oefening toepassen.
Daarentegen heb je ook altijd de keuze door welk soort mensen je het liefst wordt omringd, zoals je vriendenkring. Omring jezelf door positief ingestelde mensen!
Vergeet niet dat jij verantwoordelijk bent voor je positieve en negatieve energie. Het kiezen voor afstand is een uiting van liefde en compassie naar jezelf. Voel je dus niet schuldig als je iemand of een situatie uit de weg gaat die niet goed voelt voor jou. Respecteer je eigen grenzen!

5. Verbeter je capaciteiten
Door yoga en/of meditatie leer je beter in contact te komen met je lichaam en zul je sneller opmerken wanneer iets wel of niet goed aanvoelt. Beoefen dit tenminste een paar keer in de week. Je zult versteld staan van de verbetering die jezelf hebt gecreëerd.
Annita Kramer
Website: www.annitakramer.nl
Facebook: De-wet-van-de-aantrekkingskracht
http://www.nieuwetijdskind.com/5-krachtige-manieren-om-met-negatieve-energie-om-te-gaan/

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen