Welkom op mijn netvlies.

Translate

woensdag 13 juli 2011

Wij zijn allen één...

Wij zijn allen één.
Er is genoeg.
Er is niets wat we moeten doen.

Onthoud het volgende altijd en maak er jullie mantra van:
Er is niets wat ik moet hebben, er is niets wat ik moet doen en er is niets wat ik moet zijn, behalve wat ik nu precies ben.

Dat houdt niet in dat 'hebben' en 'doen' uit jullie leven zal worden geëlimineerd. Het betekent dat wat jullie ervaren als wat jullie hebben of doen, ontspruit aan jullie wezen; en niet dat het jullie er naartoe leidt.
Als je van 'vreugde' komt, dan doe je bepaalde dingen omdat je blij bent; dit in tegenstelling tot de oude benadering die stelde dat je dingen deed waarvan je hoopte dat ze je blij zouden maken.
Als je van 'wijsheid' komt, dan doe je bepaalde dingen omdat je wijs bent, niet omdat je probeert wijsheid te verkrijgen.
Als je van 'liefde' komt, dan doe je bepaalde dingen omdat je liefde bent, niet omdat je liefde wilt hebben.
Alles verandert; alles wordt anders als je van 'zijn' komt in plaats van proberen te 'zijn'. Je kunt de weg naar 'zijn' niet even 'doen'.
Of je nu probeert 'blij', 'wijs' of 'liefde' te zijn - of probeert God te zijn - je kunt het niet 'bereiken' door het te doen. En toch is het waar dat jullie fantastische dingen zullen doen als jullie het hebben 'bereikt'.
Dat is de goddelijke dichotomie. De manier om 'er te komen' is door er 'te zijn'. Je hoeft alleen maar te zijnwaar je wilt komen! Zo eenvoudig is het. Er is niets wat je moet doen. Wil je blij zijn? Wees dan blij. Wil je wijs zijn? Wees dan wijs. Wil je liefde zijn? Wees dan liefde.
Dat is Wie jullie zijn.
Jullie zijn mijn geliefden.

----------------------------------------
Uit: Een derde gesprek met God




Geen opmerkingen:

Een reactie posten