Welkom op mijn netvlies.

Translate

maandag 25 juli 2011

Het loslaten van schuld en angst.

Het loslaten van angst en schuld 

Angst en schuld zijn de twee enige vijanden van de mens. 

Schuld is zinloos, en het is niet hetzelfde als spijt. 
Spijt is het gevoel dat ons vertelt dat we berouw hebben over wat we gedaan hebben en dat we het niet nog eens wensen te doen. 
Schuld is het gevoel dat ons aanklaagt voor wat we gedaan hebben en dat ons dat nooit meer laat goedmaken, ongeacht wat we doen. 
Met spijt kunnen we nog uit de voeten, maar schuld is verlammend. 

Angst is zinloos, en het is niet hetzelfde als behoedzaamheid. Behoedzaamheid is het gevoel dat ons vertelt dat we er baat bij hebben om naar links en naar rechts te kijken voordat we van de stoeprand stappen. 
Angst is het gevoel dat ons helemaal niet van de stoeprand laat stappen. 
Met behoedzaamheid kunnen we nog uit de voeten, maar angst is verlammend. 

Het leven vloeit voort uit mijn intenties voor het leven. Ik besteed Nu aandacht aan mijn intenties en laat daarbij als eerste stap op weg naar helderheid over mijn intenties schuld en angst vallen, want schuld en angst vertroebel(d)en alleen maar mijn intenties. 







Krabbels Hyves

Krabbel plaatjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten