Welkom op mijn netvlies.

Translate

woensdag 9 februari 2011

Spreukjes en wijsheden♥♥

In het NU blijven

is als koorddansen

waarbij elke stap

er één is...


Niets in de wereld

kan je gelukkig maken.

Alles in de wereld

kan je inspireren

om gelukkig te zijn.

Robert Holden



De verlichting is als de maan

die zich in het water spiegelt.

De maan wordt niet nat

en het water beweegt niet.

Dogen

Als duizend anderen

van je houden.

Maar je houdt niet van jezelf.

Dan zal andermans liefde

nooit volstaan.

Dorothy Briggs



"Ik ben graag alleen.

Werkelijk eenzaam voel ik me

slechts in gezelschap."

-Marc Callewaert


Wijsheid is…

weten dat ik niets ben

Liefde is…

weten dat ik alles ben

En tussen die twee…

speelt mijn leven zich af.



Als je spijt hebt van gisteren

en bang bent voor morgen

probeer dan vandaag;

gelukkig te zijn...

Met geld kun je…
Een huis kopen,
maar geen thuis
Een klok kopen,
maar geen tijd
Een bed kopen,
maar geen slaap
Seks kopen,
maar geen liefde
Een boek kopen,
maar geen kennis
Een positie verwerven,
maar geen respect

Chinees gezegde


"Vrijheid en liefde

gaan samen.

Liefde is geen reactie.

Als ik van je houd omdat

jij van mij houdt,

is dat handel,

iets wat je op de markt

kunt kopen;

het is geen liefde.

Liefhebben is niets

ervoor terugvragen
,
zelfs niet het gevoel

dat je iets geeft

en alleen dat soort liefde

weet wat vrijheid is."

Jiddu Krishnamurti (1895-1986)


Rijkdom bestaat niet uit

het hebben van

grote bezittingen,

maar in het hebben

van weinig behoeften.

Epicurus











Geen opmerkingen:

Een reactie posten