Welkom op mijn netvlies.

Translate

woensdag 23 februari 2011

Spreukjes en wijsheden♥♥

Waar de rups denkt:

Dit is het einde.

Verwelkomt de vlinder

de wereld...


Piekeren neemt de zorgen

voor morgen niet weg,

maar wel de kracht

van vandaag



Ik kan zoveel dingen worden.

Maar mezelf zijn

is het belangrijkste.



Wanneer inzicht

geboren wordt,

opent wijsheid

haar poorten.



Als het even stil is,

hoor ik weer van alles.


Kennis brengt je

van A naar B,

verbeelding brengt

je overal.

Albert Einstein 1879-1955.


Je verspreidt licht en geluk

door anderen blij te maken!


Als je positief en bewust leeft,

kies je je eigen weg

Als je onbewust

en negatief leeft,

kiest de weg JOU...


De geest verrijkt zich

met wat hij ontvangt.

Het hart verrijkt zich

door hetgeen het geeft.


Echte liefde heeft

geen gelukkig einde,

echte liefde is oneindig


Een man werd gevraagd hoe hij

ondanks zijn vele bezigheden

zo ingekeerd kon zijn.

Hij antwoordde:

'Als ik sta dan sta ik;

als ik ga dan ga ik;

als ik zit dan zit ik;

als ik eet dan eet ik;

als ik spreek dan spreek ik...'

Degenen die de vraag stelden zeiden:

'Dat doen wij toch ook?

Maar hij zei tot hen:

'Nee, als je zit, dan sta je al;

als je staat, dan loop je al;

als je loopt, dan ben je er al;

als je eet,dan ben je al klaar.'

Een Zen-monnik


Als de orkaan

van gedachten stopt,

hoor je de fluisteringen

van de ziel.


Alles gebeurt zoals het gebeurt.

Alleen vanuit het beperkte

blikveld van het denken

delen we de zaken op

in 'goed' en 'slecht'.

Alle oordelen en evaluaties

zijn van het denken.

De realiteit is neutraal..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten